دعای سریع الاجابه برای شفای مریض
انسان سگ نما
دومین مطلب آزمایشی من
اولین مطالب آزمایشی من
پنجشنبه ۰۷ تیر ۰۳

دعای سریع الاجابه برای شفای مریض

همه ما در زندگی خود با مشکلاتی از جمله بیماری و تنگدستی و... مواجه می‌شویم که با وجود تلاش زیاد قادر به حل آنها نیستیم، عده ای در این شرایط ناامید می‌شوند اما عده‌ای که از ایمان بالاتری برخودار هستند به خداوند و اهل بیت متوسل می‌شوند تا حاجات را برآورده و شفای مریض را میسر کنند. دعاهایی با عنوان دعای سریع الاجابه برای شفای مریض  آمده است که در این مقاله به برخی از آنها می‌پردازیم.
 
قویترین دعای سریع الاجابه فوری برای گرفتن طلب و حاجت و شفای مریض
 
همانطور که گفتیم ادعیه بسیاری از معصومین به عنوان دعای سریع الاجابه معرفی شده است. انشالله که با خواندن و ایمان قلبی به آنها به زودی حاجت شما مستجاب و شرایط شفای مریض فراهم گردد:
 
1. دعای سریع الاجابه منسوب به حضرت محمد (ص)
 
این دعا به نقل از امام جعفر صادق در کتاب مهج الدعوات آمده است، و سید بن طاووس آن را به پیامبر اکرم (ص) نسبت داده است. سفارش شده است برای درمان فوری بیمار سخت این نماز را 40 مرتبه پس از نماز صبح بخوانید تا به خواست خدا مستجاب گردد:
 
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
 
بنام خداى بخشاینده مهربان
 
اَلْحَمُدللَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ
 
ستایش خاص خدا پروردگار جهانیان است
 
حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ
 
بس است ما را خدا و نیکو وکیلى است
 
تَبارَکَ اللَّهُ اَحْسَنُ الْخالِقینَ
 
تبریک باد بر خداوند که بهترین خلق کننده‌است
 
وَلا حَوْلَ وَلاقُوَّهَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ
 


برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت گلدون مراجعه کنید.
2. دعای سریع الاجابه توسل برای گرفتن طلب و حاجت به صورت فوری
 
دعای توسل برای همه شیعیان دعایی شناخته شده است. این دعا را محمدبن بابویه به نقل از ائمه اطهار آورده است و در مجرب بودن آن گفته شده است که خواندنش هر جاجتی را به زودی برآورده می‌کند.
 
3. دعای سریع الاجابه اسم اعظم
 
دعای اسم اعظم شامل پنج آیه از قرآن کریم که حاوی عبارت «اَللَّهُ لا اِلهَ إلاَّ هُوَ» هستند. این آیات از سوره‌های مبارکه بقره، آل عمران، طه، نساء و تغابن آمده است. در روایت است که روزانه 11 مرتبه جاری کردن نام اعظم خدا بر لب موجب گرفتن حاجت می‌شود.
 
آیات 255 تا 257 سوره بقره (آیه الکرسی)
 
آیات 2 و 3 سوره آل عمران:
 
اَللَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ‏. نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَ أَنْزَلَ التَّوْرَاةَ وَ الْإِنْجِیلَ‏. مِنْ قَبْلُ هُدًى لِلنَّاسِ وَ أَنْزَلَ الْفُرْقَانَ.
 
آیه 87 سوره نساء:
 
اَللَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لَیَجْمَعَنَّکُمْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ لاَ رَیْبَ فِیهِ وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ حَدِیثاً.
 
. آیه ۸ سوره طه:
 
اَللَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى.
 
آیه 13 سوره تغابن:
 
اَللَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ وَ عَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ.
 
۴. دعای سریع الاجابه ” مَنْ کَبَسَ الاْرْضَ” برای شفای فوری بیمار
 
در کتاب “مصباح” شیخ کفعمی گفته شده است که در زمان بیماری پس از به جا آوردن یکی از نمازهای واجب بر محل سجده خود دست کشیده و پس از آن دست را 7 مرتبه بر جایی که درد دارد بکشید و این دعا را بخوانید:
 
یا مَنْ کَبَسَ الاْرْضَ عَلَى الْمآءِ
 
اى که زمین را بر آب فشردی.
 
وَ سَدَّ الْهَوآءَ بِالسَّمآءِ
 
و هوا را به آسمان بستی
 
وَاخْتارَ لِنَفْسِهِ اَحْسَنَ الاْسْمآءِ
 
و بهترین نام‌ها را براى خویش برگزیدی.
 
صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
 
بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست.
 
وَافْعَلْ بى کَذا وَ کَذا وَ ارْزُقْنى وَ عافِنى مِنْ کَذا وَ کَذا
 
و با من چنین وچنان کن و روزی‌ام ده، و سالمم بدار از چنین و چنان.
 
5. دعای سریع الاجابه از امام علی (ع) برای گرفتن طلب و حاجت
 
مردی برای برآورده شدن هرچه سریعتر دعایش به نزد امام علی رفت و از وی خواست تا برای او دعایی بخواند، و این دعایی بود که ایشان توصیه کردند:
 
اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِاِسْمِکَ الْعَظیمِ الْأَعْظَمِ الْأجَلِّ الْأَکْرَمِ الْمَخْزُونِ الْمَکْنُونِ النُّورِ الْحَقِّ الْبُرْهانِ الْمُبینِ الَّذی هُوَ نُورٌ مَعَ نُورٍ وَ نُورٌ فی نُورٍ وَ نُورٌ عَلی کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ فَوْقَ کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ تُضیی ءُ بِهِ کُلُّ ظُلْمَهٍ وَ یُکْسَرُ بِهِ کُلُّ شِدَّهٍ وَ کُلُّ شَیْطانٍ مَریدٍ وَ کُلُّ جَبّارٍعَنیدٍ لاتَقَرُّبِهِ اَرْضٌ وَ لایَقُومُ بِهِ سَماءٌ وَیَاْمَنُ بِهِ کُلُّ خائِفٍ وَیَبْطُلُ بِهِ سِحْرُ کُلِّ ساحِرٍ وَبَغْیُ کُلِّ باغ وَحَسَدُ کُلُّ حاسِدٍ وَیَتَصَدَّعُ لِعَظَمَتِهِ الْبَرُّوَ الْبَحْرُ وَیَسْتَقِلُّ بِهِ الْفُلْکُ وَ حَتّی حینَ یَتَکَلَّمُ بِهِ الْمَلَکُ فَلایَکُونُ لِلْمَوْجِ عَلَیْهِ سَبیلٌ وَ هُوَ اسْمُکَ الْأَعْظَمُ
 
الْأَعْظَمُ الْأَجَلُّ الْأَجَلُّ النُّورُ الْأَکْبَرُ الَّذی سَمَّیْتَ بِهِ نَفْسَکَ وَاسْتَوَیْتَ بِهِ عَلی عَرْشِکَ وَاَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَیْتِهِ وَ اَسْئَلُکَ بِکَ وبِهِمْ اَنْ تُصَلَّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَفْعَلَ بی کَذا وَکَذا.
 
6. دعای سریع الاجابه قوی و فوری برای شفای مریض از شیخ بهایی
 
دعایی به نقل از شیخ بهایی وجود دارد که در مجرب بودن آن به نقل از ایشان اینطور آمده است: اگر کسی این دعا را بخواند در حالیکه اعتقادات صحیحی دارد و نیتش صاف باشد، چنانچه به حاجت شرعی خود نرسید در روز قیامت از من شکایت کند. بهتر است این دعا در مسجد و در حالت نشسته خوانده شود:
 
70 مرتبه این ذکر را تکرار کنید:
 
«لااِلهَ اِلَّا اللهُ بِعِزَّتِکَ وَ قُدرَتِک. لااِلهَ اِلَّا اللهُ بِحَقِّ حَقِّکَ وَ حُرمَتِکَ. لااِلهَ اِلَّا اللهُ فَرِّج بِرَحمَتِک»
 
 
در یک سوم انتهای شب وضو بگیر و به گوشه‌ای دنج برو و با حضور قلب رو به قبله 1000 مرتبه تکرار کن:
 
«فسیکفیکهم الله و هو السمیع العلیم» (آیه ۱۳۷ بقره)
 
و پس از هر 100 مرتبه ذکر بگو: «اللهمَ اکفِنی حاجَتی» و حاجت خود را از خدا بخواه و پس از ذکر بگو: «اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر»
 
این عمل را سه شب متوالی انجام بده تا حاجت روا شوی.
 
۷. دعای سریع الاجابه برای فرج در کارها (در شب جمعه)
در کتاب بلدالامین به نقل از شیخ کفعمی آمده است که امام علی (ع) خواندن این دعا را برای رفع فوری مشکلات و برآورده شدن حاجت به شخص غم دیده و گرفتار توصیه کرده‌اند:
 
یا عِمادَ مَنْ لا عِمادَ لَهُ وَ یا ذُخْرَ مَنْ لا ذُخْرَ لَهُ وَ یا سَنَدَ مَنْ لا سَنَدَ لَهُ و یا حِرْزَ مَنْ لا حِرْزَ لَهُ وَیا غِیاثَ مَنْ لا غِیاثَ لَهُ وَیا کَنْزَ مَنْ لا کَنْزَ لَهُ وَیا عِزَّ مَنْ لا عِزَّ لَهُ یا کَریمَ الْعَفْوِ یا حَسَنَ التَّجاوُزِ یا عَوْنَ الضُّعَفاَّءِ یا کَنْزَ الْفُقَراَّءِ یا عَظیمَ الرِّجاَّءِ یا مُنْقِذَ الْغَرْقی یا مُنْجِیَ الْهَلْکی یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ اَنْتَ الَّذی سَجَدَ لَکَ سَوادُ اللّیْلِ وَنُورُ النَّهارِ وَضَوْءُ الْقَمَرِ وَشُعاعُ الشَّمْسِ وَحَفیفُ الشَّجَرِ وَدَوِیُّ الْماَّءِ یا اَللّهُ یا اَللّهُ یا اَللّهُ لا اِلهَ إ لاّ اَنْتَ وَحْدَکَ لا شَریکَ لَکَ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَافْعَلْ بِنا ما اَنْتَ اَهْلُهُ.
 
8.دعای سریع الاجابه فوری برای گرفتن حاجت از امام صادق
 
امام صادق می‌فرماید تکرار ذکر “یا الله” به روا شدن حاجت کمک می‌کند. همینطور ذکر دائم “یا رب یا الله” شخص را شایسته استجابت سریع دعا می‌کند. دعای دیگری که برای گرفتن حاجت از امام صادق (ع) روایت شده است به شرح زیر است:
 
أَللّهُمَّ، أَدینُکَ بِطَاعَتِهِمْ وَ وِلایَتِهِمْ وَ الرِّضا بِما فَضَّلْتَهِمْ بِهِ غَیْرَ مُتَکَبِّرٍ [یا: مُنْکِرٍ] وَ لا مُسْتَکْبِرٍ عَلى مَعْنى ما أَنْزَلْتَ فى کِتابِکَ عَلى حُدُودِ ما أَتانا فیهِ وَ مالَمْ یَأْتِنا، مُؤْمِنٌ مُعْتَرِفٌ مُسَلِّمٌ بِذلِکَ، راضٍ بِما رَضیتَ بِهِ، یارَبِّ، أُریدُ بِهِ [وَجْهَکَ الْکَریمَ وَ] الدّارَ الْآخِرَهَ مَرْهُوباً وَ مَرْغُوباً إِلَیْکَ فیهِ، فَأَحْیِنى عَلى ذلِکَ وَ أَمِتْنى إِذا أَمَتَّنى عَلى ذلِکَ، وَ ابْعَثْنى عَلى ذلِکَ. وَ إِنْ کانَ مِنّى تَقْصیرٌ فیما مَضى، فَإِنّى أَتُوبُ إِلَیْکَ، وَأَرْغَبُ إِلَیْکَ فیما عِنْدَکَ، وَ أَسْأَلُکَ أَنْ تَعْصِمَنى بِوِلایَتِکَ عَنْ مَعْصِیَتِکَ،
 
وَ لا تَکِلْنى إِلى نَفْسى طَرْفَهَ عَیْنٍ أَبَداً وَ لا أَقَلَّ مِنْ ذلِکَ وَ لا أَکْثَرَ، إِنَّ النَّفْسَ لاََمّارَهٌ بِالسُّوءِ إِلّا ما رَحِمْتَ، یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ، وَ أَسْأَلُکَ بِحُرْمَهِ وَجْهِکَ الْکَریمِ وَ بِحُرْمَهِ اسْمِکَ الْعَظیمِ وَ بِحُرْمَهِ رَسُولِ اللَّهِ (صلى الله على و آله و سلم) وَ بِحُرْمَهِ أَهْلِ بَیْتِ رَسُولِکَ (علیهم‏السلام) و در اینجا همه ائمه را نام ببرید – أَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَنْ تَفْعَلُ بى کَذا وَ کَذا.

انسان سگ نما

 
اخیرا "انسان سگ‌نما" در کشورهای غربی خصوصا انگلیس در حال گسترش است و افراد زیادی جذب آن شده‌اند. توله‌سگ‌های انسانی، لباس‌هایی از جنس چرم و گران‌قیمت شبیه سگ به تن می‌کنند و مثل این حیوان رفتار می‌کنند و می‌خواهند زندگی سگی داشته باشند، چهاردست‌وپا کنار شریک همجنس‌گرای خود حرکت می‌کنند!
 
 
 
این توله‌سگ‌های انسانی، مردانی همجنسگرا هستند که تمایلات جنسی خود را مانند یک حیوان در جامعه انگلیس به معرض نمایش می‌گذارند.
 
افزایش گرایش به توله سگ شدن انسانها باعث شده که مغازه‌هایی برای فروش لوازم و مربیانی برای آموزش آن‌ها ایجاد شود که ترفند‌هایی را در طول جلسات ماهانه آموزش می‌دهند.
 

چرا انسان غربی تمایل به سگ بودن دارد؟
 
با نگاهی موشکافانه به ابعاد مختلف این پدیده و گفتگو‌هایی که با آن‌ها صورت گرفته‌است، می‌توان به برخی از ریشه‌های آن پی برد؛ ریشه‌هایی از مسئولیت‌گریزی و عدم اعتماد به نفس گرفته تا همجنس‌گرایی.
 
یکی از کسانی که به این گروه ملحق شده در اظهاراتی به روزنامه بریتانیایی «گاردین» می‌گوید: سگ‌ها زندگی فوق العاده راحتی دارند. آن‌ها مجبور نیستند سر کار بروند یا به دلیل انواع مشکلات انسانی رنج ببرند. آن‌ها حتی حسی نسبت به آینده ندارند …سگ من ۱۶ ساعت در روز می‌خوابد… من خوش شانس هستم اگر بتوانم چند ساعت را پشت سر بگذارم بدون اینکه از اضطراب نهفته بیدار شوم.»
 
گزارش‌های حاکی از آن است که بیشترین طرفداران این پدیده کسانی هستند که در جوانی با مشکلاتی اعم از تسلیم در برابر قلدری یا عدم اعتماد به نفس مواجه شده‌اند و به این ترتیب زندگی سگی را سپری می‌کنند.
 
البته بسیاری نیز بر این باورند که این توله‌سگ‌های انسانی، مردانی همجنسگرا هستند که تمایلات جنسی خود را مانند یک حیوان در جامعه غربی به ویژه انگلیس به معرض نمایش می‌گذارند.
 
در سال ۲۰۱۶ مستندی تحت عنوان «Secret Life Of The Human Pups» در شبکه ۴ کشور انگلیس پخش شد؛ در این مستند، تصویر مرد‌های همجنسگرایی که لباسی مانند سگ به تن داشتند به نمایش گذاشته شد و سعی شده بود تا با واکاوی رفتار آنان، علت شیوع این پدیده در جامعه انگلیس مشخص شود.
 
روزنامه «گاردین» در گزارشی در سال ۲۰۱۶ نوشت که این پدیده «انسان سگ‌نما» از دل گروه‌های همجنسگرایی در ۱۵ سال اخیر در کشور انگلیس متولد و سطح دسترسی به اینترنت باعث گسترش آن در جامعه انگلیسی شده‌است.
 
البته «ساوت چاینا مورنینگ پست» نیز از این زاویه به پدیده می‌نگرد و می‌نویسد، رفتار کردن مانند توله سگ‌ها، پوشیدن یقه، زانوبند، دم، کلاه سگ مانند کت و شلوار لاستیکی، چرمی یا لیکرا و تسلیم کردن خود به یک «هندلر» از باشگاه‌های اسارت و میله‌های همجنس‌گرایان به این جریان تسری یافته‌است.
 
سرعت بالای انحطاط اخلاق در غرب
 
سال‌هاست که آزادی‌های بی‌حدوحصر و خواسته‌های دور از شأن انسانی باعث بروز این‌گونه ناهنجاری‌های فرهنگی اجتماعی همچون همجنسگرایی و پدیده انسان سگ نما در جوامع غربی شده‌است؛ بسیاری از کارشناسان تاکید دارند که این‌گونه ناهنجاری‌ها برگرفته از توسعه‌یافتگی بدون توجه به کرامت انسان است؛ بنابراین امروزه بزرگترین بحرانی که بر جامعه بشریت خصوصاً بر جامعه‌های به اصطلاح پیشرفته و صنعتی حکومت می‌کند، بحران معنوی و اخلاقی است.
 
عقلانیت در کنار اخلاق می‌تواند انسان را در مسیر درست قرار دهد. در همین ارتباط یک فعال فضای مجازی در صفحه توئیتر خود نوشت: «اول عقاید و باور‌ها رو میگیرن بعد شرم، حیا، عقلانیت، غیرت و مفهوم خانواده خودش میره بعدش لباس‌ها تغییر میکنه و نهایتاً انسان تبدیل میشه به حیوان. بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در انگلیس خودشون رو به شکل سگ در آوردن و مثل اونا در خدمت اربابانشون هستند.»
 
فوکویاما با وجود حمایت از لیبرالیسم، اما نگران فروپاشی اخلاق است و می‌نویسد «به نظر من جامعه آمریکا با بحران‌های جدی رو به رو است که آینده آن را تهدید می‌کند، مشکل جهان امروز، اقتصادی، سیاسی و … نیست بلکه بحران ناشی از فروپاشی انسجام اخلاقی است.»
 
از نگاه ناظران، بحران اخلاقی از جمله معضلات اساسی پیش روی جوامع غربی به خصوص آمریکا است. هرج و مرج اخلاقی و از دست رفتن ملاک‌های درست، محصول افول خانواده، عملکرد رسانه‌ها و نیز بی‌بند و باری و مسؤولیت ناپذیری جنسی است. عامل اساسی و مهمی که در ورای این عوامل تأثیر اساسی دارد، رویکرد تساهل محور و رواداری نسبت به مسائل غیراخلاقی در جامعه است.
 
«رابرت جی. رینگر» از جمله دانشمندانی است که با درک انحطاط فرهنگی غرب، ریشه‌های انحطاط را در فساد اخلاقی می‌داند و می‌نویسد: افول و زوال غرب را می‌توان به وسیله یک نمودار پرنوسان نشان داد. آثار انحطاط در ایالات متحده آمریکا در پنجاه سال مورد مطالعه (سال‌های بین ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۳) بیش‌تر از ۱۳۷ سال پیش به چشم می‌خورد و نیز این آثار در بیست سال گذشته بیش‌تر از پنجاه سال پیش بوده است. َ
 
این واقعیت را می‌توان آشکارا در کلام رهبر معظم انقلاب شنید که یکم بهمن ۱۳۹۳ در دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی فرمودند: [غربی‌ها]افتخار می‌کنند به بی‌عفّتی و برهنگی، افتخار می‌کنند به عدم رعایت اخلاق جنسی؛ یعنی همانی که در روایات ما هست که معروف می‌شود منکر، منکر می‌شود معروف؛ این الان در دنیای غرب تحقّق پیدا کرده‌است.»
 
منبع: ویکی رز

اولین مطالب آزمایشی من

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.